Τα όνειρα κάθε γυναίκας μπορούν να γίνουν πραγματικότητα!

«Μπορεί να είμαι η πρώτη, αλλά δεν θα είμαι η τελευταία…»

Με αυτά τα λόγια, η Καμάλα Χάρις, η οποία έγραψε ιστορία ως η πρώτη γυναίκα που εκλέγεται αντιπρόεδρος στις Η.Π.Α., κατάφερε να εμψυχώσει χιλιάδες κορίτσια και γυναίκες, σε όλο τον κόσμο. Κορίτσια που τολμούν να κάνουν όνειρα για διάκριση, ανεξάρτητα από το φύλο και την καταγωγή τους.

Η ιστορική αυτή εκλογή έβαλε μια ακόμη ψηφίδα, στο μωσαϊκό των κατακτήσεων που έχουν επιτύχει οι γυναίκες τις τελευταίες δεκαετίες, σε κοινωνικό, οικονομικό και πολιτισμικό επίπεδο. Είναι μία συνέχεια και μία δικαίωση του αγώνα για ουσιαστική ισότητα, της σπουδαίας γυναίκας, πρώτης γυναίκας ανώτερης δικαστικού, Ruth Bader Ginsburg, η οποία χάθηκε πρόσφατα. Η “notorious RBG”, δεν παρέλειπε πάντα να θυμίζει: «Οι γυναίκες πρέπει να βρίσκονται παντού, όπου λαμβάνονται αποφάσεις».

Σήμερα, σε όλες τις χώρες του ΟΟΣΑ, στην ηλικιακή ομάδα 25 – 34 ετών, οι γυναίκες απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης υπερτερούν των ανδρών[i]. Γυναίκες, σε όλο και μεγαλύτερους αριθμούς, εντάσσονται στην αγορά εργασίας, επιχειρούν, καταλαμβάνουν ηγετικές θέσεις, σε εταιρίες, σε κυβερνήσεις, σε εθνικούς και διεθνείς οργανισμούς.

Γιατί τότε, χρειάζεται η εμψύχωση; Γιατί, παρ’ όλη την πρόοδο, τα προβλήματα για τις γυναίκες δεν έχουν εκλείψει. Γιατί, ειδικά στην εργασιακή πραγματικότητα, είναι αλήθεια ότι οι γυναίκες εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν στερεότυπα και προκαταλήψεις του παρελθόντος. Γιατί οι ανισότητες που καταγράφονται σε βάρος των γυναικών παραμένουν σημαντικές, τόσο στο θέμα των αμοιβών, όσο και στις προοπτικές εξέλιξης της καριέρας τους.

Όπως έδειξε πρόσφατη έρευνα του Lean In Hellas και της εταιρίας ερευνών Trueberries[ii] σε πάνω από 200 στελέχη επιχειρήσεων, οι γυναίκες είναι πίσω σε αμοιβές κατά 14% σε σχέση με τους άνδρες, ενώ μεταξύ γυναικών με παιδιά και ανδρών με παιδιά, η διαφορά διευρύνεται αγγίζοντας το 22%. Το 59% των γυναικών δηλώνουν ότι οι άνδρες προάγονται πιο εύκολα ή πιο γρήγορα από εκείνες, ενώ 1 στις 4 δηλώνουν ότι δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες εξέλιξης στο χώρο εργασίας τους, αν και θα ήθελαν να συνεχίσουν την καριέρα τους.

Είναι, επίσης, γεγονός - που αναδεικνύεται από σχετικές μελέτες – ότι η πανδημία της νόσου COVID-19 απειλεί να επιβραδύνει περαιτέρω την πρόοδο των γυναικών. Η έρευνα Women in The Workplace 2020[iii] που παρουσίασε πρόσφατα το Lean in, σε συνεργασία με την McΚinsey, δείχνει ότι οι γυναίκες δοκιμάζονται περισσότερο από την πανδημία, απ’ ότι οι άνδρες. Είναι ενδεικτικό ότι 1 στις 4 γυναίκες στις Η.Π.Α. σκέφτεται να εγκαταλείψει την καριέρα της ή να την περιορίσει, ενώ στην Ελλάδα η γυναικεία ανεργία καταγράφει πολύ υψηλότερα ποσοστά, σε σχέση με την ανδρική.

Όλα αυτά δείχνουν ότι – ειδικά στο σημερινό, δύσκολο και αβέβαιο περιβάλλον – παραμένει επιτακτική η ανάγκη για προώθηση της ισότητας, τόσο στον εργασιακό χώρο όσο και ευρύτερα στην κοινωνία.

Για τη MetLife η ισότητα των φύλων αποτελεί δομική αξία, αλλά και βασικό μέρος της επιχειρηματικής της στρατηγικής. Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής διαμορφώνει ένα εργασιακό περιβάλλον, το οποίο ενσωματώνει τις ανάγκες και τις αξίες των γυναικών, τόσο ως εργαζομένων όσο και ως πελατών. Σήμερα, οι γυναίκες αποτελούν πάνω από το 50% των εργαζομένων στη MetLife παγκοσμίως και πάνω από το 73% στην Ελλάδα. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τα ανώτερα στελέχη της εταιρίας είναι 40% παγκόσμια και 44% για την Ελλάδα.

Παράλληλα, όμως, με την ενδυνάμωση των γυναικών στο εσωτερικό της, η MetLife έχει αναλάβει παγκόσμια δέσμευση για την προώθηση της έμφυλης ισότητας και της ενθάρρυνσης των γυναικών στις χώρες και στις τοπικές κοινωνίες στις οποίες δραστηριοποιείται.

Τον Μάρτιο του 2020 η MetLife έγινε η πρώτη αμερικανική ασφαλιστική εταιρία που υπέγραψε το πλαίσιο αρχών του Ο.Η.Ε. για την εμψύχωση των γυναικών "Women's Empowerment Principles" (WEP). Επίσης, δημιούργησε εσωτερική ομάδα για την έμφυλη ισότητα, η οποία συνεργάζεται με τις Γυναίκες των Ηνωμένων Εθνών και τον οργανισμό United Nations Global Compact, για να διαπιστωθούν μισθολογικά και άλλα χάσματα στον εργασιακό χώρο και να αναζητηθούν τρόποι αντιμετώπισης.

Υιοθετώντας πλήρως αυτή τη δέσμευση, η MetLife Ελλάδας προχώρησε πρόσφατα σε συνεργασία με το Lean In Hellas, μέλος της διεθνούς πλατφόρμας που ίδρυσε η Sheryl Sandberg. Σήμερα το δίκτυο Lean In διαθέτει 50.000 κύκλους σε περισσότερες από 172 χώρες, θέτοντας στο επίκεντρο την προώθηση της ηγεσίας και της επαγγελματικής ανάπτυξης των γυναικών. Στο πλαίσιο της συνεργασίας με τη MetLife, προγραμματίζονται ήδη μια σειρά από δράσεις, σε δύο επίπεδα: αφενός στο εσωτερικό της εταιρίας, με σκοπό την περαιτέρω ενδυνάμωση και την επαγγελματική ανάπτυξη των γυναικών στελεχών και αφετέρου στο επίπεδο της κοινωνίας, με στόχο τη στήριξη γυναικών σε όλη την Ελλάδα προκειμένου να πετύχουν μια ισορροπημένη εργασιακή και προσωπική ζωή.

Στο σημερινό κόσμο, η έμφυλη ισότητα αναδεικνύεται σε θεμελιώδη κοινωνική επιταγή, η οποία οφείλει να απασχολεί τις κοινωνίες, αλλά και τις επιχειρήσεις, στο πλαίσιο μιας υπεύθυνης, βιώσιμης και αποτελεσματικής διακυβέρνησης.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Eλένη Σδούγκα, Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού της MetLife Ελλάδας & Κύπρου: «Στη MetLife, παρακολουθούμε τις τάσεις της κοινωνίας εδώ και 152 χρόνια, αναγνωρίζουμε έμπρακτα το ταλέντο και τη δυναμική των γυναικών, αλλά και τη συνεχώς αυξανόμενη συμβολή τους στην οικονομία και στην κοινωνία. Πιστεύουμε ότι αποτελεί και δική μας υπόθεση να βοηθήσουμε όλες τις γυναίκες, εντός και εκτός της εταιρίας μας, να αναπτύξουν στο μέγιστο τις δεξιότητες και τη δημιουργικότητά τους. Να τις εμψυχώσουμε, να ενισχύσουμε την αυτοπεποίθησή τους, ώστε να μπορούν να βγαίνουν μπροστά, να διεκδικούν περισσότερα και να υλοποιούν τις φιλοδοξίες τους. Ενώνοντας τις δυνάμεις μας με το Lean In Hellas, συνεχίζουμε να υπηρετούμε αυτό το στόχο ακόμη πιο συστηματικά και ουσιαστικά. Συνεχίζουμε να συμβάλουμε σε έναν ασφαλέστερο, αλλά και πιο δίκαιο κόσμο, με ίσες ευκαιρίες για όλες και όλους.»

 

 

Contact:

MetLife
Katerina Karabekou
Communication & Event Specialist