Όταν οι εποχές αλλάζουν, αλλάζουν και οι θερμοκρασίες, το ανοσοποιητικό σας σύστημα είναι πιο ευάλωτο και είναι περισσότερο πιθανό να κολλήσετε ιούς, να ταλαιπωρηθείτε από διάφορες αλλεργίες ή να αποκτήσετε ακόμη και ένα κοινό κρύωμα.

Τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε να τα προλάβετε όλα αυτά και να υποδεχτείτε τη νέα εποχή χαμογελαστοί, αντί να φτερνίζεστε όλη την ώρα.

Πάρτε λίγο χρόνο για τον εαυτό σας.

Η αρχή μίας καινούριας σεζόν φέρνει συνήθως τα πάνω κάτω στο πρόγραμμά σας, σας προκαλεί περισσότερο άγχος, ο οργανισμός σας, κατά συνέπεια, είναι αδύναμος και πιο επιρρεπής σε ασθένειες. Από τη μία τρέχετε με τα παιδιά, σε διάφορα καλοκαιρινά αθλήματα και από την άλλη προσπαθείτε να χωρέσετε, μέσα στην ημέρα σας, όλες αυτές τις εκδηλώσεις και τα καλέσματα, που ξαφνικά πολλαπλασιάζονται την άνοιξη και το καλοκαίρι. Αυτό σημαίνει ότι έχετε λιγότερο χρόνο να χαλαρώσετε, να ασκηθείτε και να τραφείτε σωστά, γι’ αυτό αξίζει τον κόπο να βρίσκετε τρόπους να αποσυμφορίζετε τον οργανισμό σας από όλα αυτά, όπως διαλογισμό ή λίγο διάβασμα, πριν κοιμηθείτε. Ακόμη και λίγα λεπτά θα σας κάνουν να αισθάνεστε πιο χαλαροί.

Κατά συνέπεια, προσθέστε στην ημέρα σας περισσότερο χρόνο για εσάς.

Αν είστε περισσότερο δραστήριοι και γυμνάζεστε, είναι λιγότερο πιθανό να αναπτυχθούν ιοί και βακτήρια που προκαλούν διάφορες γρίπες και επιπλέον η άσκηση σάς βοηθά να ελέγχετε το άγχος σας.

Πολλοί γιατροί πιστεύουν ότι 150’ μετριοπαθούς άσκησης ή 75’ έντονης άσκησης, την εβδομάδα είναι αρκετά. Ναι, μπορεί να είναι δύσκολο να χωρέσετε διαστήματα τακτικής γυμναστικής, σε μία ήδη σφιχτή ημέρα, αλλά μπορείτε να βρείτε μικρότερης διάρκειας, καθημερινές ασκήσεις, όπως να προγραμματίσετε έναν μικρό περίπατο, μετά το γεύμα ή να σχεδιάσετε ένα αυθόρμητο μάθημα χορού με τα παιδιά, μετά το δείπνο.

Επίσης, αν συνήθως γυμνάζεστε σε εξωτερικό χώρο, σκεφθείτε μήπως γραφτείτε σε ένα γυμναστήριο ή κάνετε κάποια μαθήματα σε εσωτερικό χώρο, όταν οι εποχές αλλάζουν. Τα αυξημένα επίπεδα της γύρης ή της σκόνης, ενδέχεται να σας προκαλέσουν αλλεργική αντίδραση.

Πολεμήστε την έκθεσή σας στα μικρόβια.

Ακόμη και αν πλένετε τα χέρια σας τακτικά, δεν υπάρχει εγγύηση ότι και οι άλλοι κάνουν το ίδιο. Σκουπίζετε συχνά, με αντιβακτηριδιακά μαντηλάκια, τις επιφάνειες στο σπίτι και στη δουλειά σας, προσέχοντας ιδιαίτερα επιφάνειες με υψηλό ποσοστό συγκέντρωσης μικροβίων, όπως τα χερούλια, τα τηλέφωνα, τα πληκτρολόγια, τα τηλεκοντρόλ κα.

Αν σας τριγυρίζει κανένα μικρόβιο, δείτε μήπως αποφύγετε να πάτε στο γραφείο και ζητήστε να δουλέψετε από το σπίτι, ώστε και εσείς να αποφύγετε να κολλήσετε από άλλους, με τους οποίους θα έρθετε σε επαφή στο μετρό ή το γραφείο αλλά και να μην κολλήσετε εσείς τους άλλους.

Γεμίστε το ντουλάπι σας με τροφές πλούσιες σε ενέργεια και βιταμίνες.

Σε μία έρευνα, όσοι περισσότεροι άνθρωποι συμμετέχουν τόσο πιο αξιόπιστο είναι το αποτέλεσμα, γιατί αποτρέπει την ατομική εμπειρία να επεμβαίνει στη διαμόρφωση των στατιστικών και να δημιουργεί θόρυβο, από εκεί που δεν υπάρχει. Αυτό δεν σημαίνει ότι μία έρευνα με μικρότερο δείγμα είναι αναξιόπιστη, αλλά όπως πολλά πράγματα στη ζωή, η ισχύς είναι στο μέγεθος και στα νούμερα!

Πόσο έτρεξε η έρευνα;

Η διάρκεια μίΤρώγοντας περισσότερο από αυτές τις τροφές, θα σας κάνει να νιώθετε καλύτερα.

Πολύχρωμα φρούτα και λαχανικά: Προσφέρουν βιταμίνες C και Α και βοηθούν να δυναμώσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Προσπαθήστε να αγοράζετε από τοπικούς παραγωγούς ή τη λαϊκή σας αγορά, αφού τα φρούτα και λαχανικά που καταναλώνονται φρέσκα, συγκεντρώνουν περισσότερα θρεπτικά συστατικά.

Λιπαρά ψάρια και αυγά: Και τα δύο είναι πλούσια σε βιταμίνη D και ενεργοποιούν το ανοσοποιητικό, όταν οι ιοί επιτίθενται.

Καρύδια και διάφοροι σπόροι: Ένα σνακ που θα περιέχει καρύδια και σπόρους σάς δίνει μία καλή δόση βιταμίνης E και αποτελεί φυσικό αντιοξειδωτικό που εμποδίζει τις λοιμώξεις.

Πλήρες γιαούρτι. Tα καλά βακτήρια, σε φαγητά, όπως το γιαούρτι, ενισχύουν την καλή σας υγεία.

Ακολουθήστε αυτές τις απλές οδηγίες για να είστε πάντα υγιής.

Κάντε μία προσπάθεια να κοιμάστε καλύτερα. Στοχεύστε σε έναν μέσο όρο 7-8 ωρών ύπνου την ημέρα. Ακόμη και αν, για λίγες ημέρες, κοιμάστε λιγότερο, μπορεί να εξασθενίσει την άμυνά σας και να σας κάνει πιο επιρρεπείς σε ασθένειες. Αν δεν κοιμάστε εύκολα, προσπαθήστε, με κάποιον τρόπο, βάζοντας μία υπενθύμιση στο κινητό σας ή ξεκινώντας ένα βιβλίο, να θυμίζετε συνέχεια στον εαυτό σας ότι ήρθε  η ώρα της «αποσυμπίεσης».

Προσπαθήστε να έχετε μία ρουτίνα ύπνου, η οποία να μην αλλάζει με τις εποχικές αλλαγές του προγράμματός σας. Όταν οι δουλειές αυξάνονται απειλητικά, προσπαθήστε να βάλετε προτεραιότητες, στην ημέρα σας, ώστε και πάλι να πάτε στην ώρα σας, για ύπνο.

Ετοιμάστε υγιεινά γεύματα, μέσα στο σαββατοκύριακο ή, αν έχετε τη δυνατότητα, ανατρέξτε σε οικιακή βοήθεια, ώστε να μη χρειάζεται να κάνετε εσείς το μαγείρεμα ή το καθάρισμα του σπιτιού, μετά τα εργάσιμα βράδια σας.

Με μόνο λίγη προσοχή στον εαυτό σας, μπορείτε να κερδίσετε τον πόλεμο των μικροβίων και να μένετε υγιής, καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς.