Ένα ταξίδι μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα επιβαρυντικό για την υγεία σας. Αν όμως έχετε υπολογίσει λίγο χρόνο ξεκούρασης, μακριά από τη δουλειά, το τελευταίο πράγμα που χρειάζεστε είναι να αισθάνεστε συνεχώς εξουθενωμένοι ή να αρρωστήσετε.

Διαβάστε αυτές τις 5 απλές συμβουλές και προστατεύστε εύκολα την υγείας σας, ενώ ταξιδεύετε.

1. Πλένετε συχνά τα χέρια σας.

Το έχετε ακούσει πολλές φορές, αλλά αυτός παραμένει ο μόνος, πιο αποτελεσματικός τρόπος να πολεμήσετε τα μικρόβια και να παραμείνετε υγιής. Μην αμελήσετε να βάλετε στην αποσκευή σας, αντιβακτηριδιακά χαρτομάντιλα ή τζελ, ώστε να μπορείτε να διατηρείτε την υγιεινή σας, ακόμη και στον δρόμο. Είναι επίσης πολύ χρήσιμα για να καθαρίζετε επιφάνειες που συνήθως συγκεντρώνουν μικρόβια, όπως τα τραπεζάκια των αεροπλάνων, τα πόμολα σε πόρτες κοινόχρηστων χώρων και άλλα.

2. Πίνετε νερό.

Μερικές φορές, τα μεγάλα αεροπορικά ταξίδια, μπορεί να προκαλέσουν αφυδάτωση, εξαιτίας της ξηρής ατμόσφαιρας στην καμπίνα του αεροπλάνου, και αυτή είναι μία αιτία που μπορεί να σας προκαλέσει το αίσθημα της κούρασης ή πονοκέφαλο. Ταξιδεύετε πάντα, έχοντας στην χειραποσκευή σας ένα επαναχρησιμοποιούμενο μπουκάλι νερού, το οποίο μπορείτε να γεμίσετε, αφού περάσετε τον έλεγχο του αεροδρομίου και πίνετε από αυτό, σε τακτικά διαστήματα, κατά τη διάρκεια της πτήσης, αντί να πίνετε ποτά που ενισχύσουν την αφυδάτωση, όπως ο καφές, η σόδα ή το αλκοόλ.

3. Μην παίζετε με τον ύπνο σας. Πολεμήστε το jet lag.

Μερικές φορές το jet lag μπορεί να σας αφήσει ένα αίσθημα κούρασης και να σας κάνει πιο επιρρεπείς στο να αρρωστήσετε.

Για να μπορέσετε να εγκλιματιστείτε γρήγορα στις νέες ώρες της χώρας προορισμού σας, προσπαθήστε να εναρμονιστείτε με την τοπική ώρα, αντί να κοιμάστε κατά τη διάρκεια της ημέρας. Πάρτε έναν μεσημεριανό υπνάκο, αν αισθάνεστε εντελώς κουρασμένοι αλλά προσπαθήστε να μην κοιμηθείτε περισσότερο από ένα δίωρο, αλλιώς θα δυσκολευθείτε ακόμη περισσότερο να κοιμηθείτε αργότερα, όταν πρέπει.

Αν είναι δυνατόν, περάστε, όσο χρόνο μπορείτε, έξω. Η έκθεση στον ήλιο θα σας βοηθήσει να μείνετε ξύπνιοι κατά τη διάρκεια της ημέρας και να αισθανθείτε νύστα το βράδυ.

4. Προσπαθήστε να τρώτε σωστά.

Αν μένετε σε ξενοδοχεία, αυτό συχνά σημαίνει ότι τρώτε σε εστιατόρια που προσφέρουν πιο βαριά φαγητά και αλκοόλ, συνήθειες που πιθανώς να αποφεύγατε, αν μένατε σε κάποιο σπίτι.

Επιτρέψτε στον εαυτό σας να είναι λίγο ελεύθερος και απολαύστε μερικά από τα αγαπημένα σας φαγητά και ποτά, αλλά βρείτε ταυτόχρονα τρόπους να έχετε υγιεινά γεύματα, κατά τη διάρκεια της ημέρας σας. Για παράδειγμα, διαλέξτε, στο πρόγευμά σας, τροφές που περιέχουν πρωτεΐνη, όπως τα αυγά ή το γιαούρτι, αντί γλυκά ή βάλτε έναν κανόνα, να τρώτε πάντα πρωτεΐνη με σαλάτα στο γεύμα σας ή δεσμευθείτε να πίνετε μόνο  ένα ή δύο ποτά την ημέρα.

5. Μειώστε το άγχος σας.

Πιστέψτε το ή όχι, το άγχος που συχνά έχετε, όταν ταξιδεύετε, μπορεί να επηρεάσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα και να σας κάνει περισσότερο επιρρεπείς στις ασθένειες. Από τη στιγμή που δεν είναι στο δικό σας χέρι να αποτρέψετε τις μεγάλες ουρές στο αεροδρόμιο ή την καθυστέρηση στην πτήση σας, χαλαρώστε και ελέγξτε το άγχος σας!

Μερικές ημέρες πριν ταξιδέψετε, κάντε μία λίστα με τα πράγματα που πρέπει να πάρετε μαζί σας και προγραμματίστε από πριν, πώς θα πάτε στο αεροδρόμιο και πώς θα φτάσετε από το αεροδρόμιο στον προορισμό σας. Έτσι, θα έχετε λιγότερο άγχος.

Με λίγα λοιπόν απλά βήματα, μπορείτε να διατηρήσετε την ενέργειά σας και να αισθάνεστε συνέχεια περίφημα μακριά από το σπίτι. Θα είστε συνέχεια σε φόρμα και θα γυρίσετε πίσω υγιείς και ξεκούραστοι!