Η αξία της σωστής διατροφής είναι πολλά περισσότερα από ένας αριθμός στη ζυγαριά μας.

Ρωτήσαμε 2 διατροφολόγους να μας πουν μερικούς πρακτικούς τρόπους, για να τρώμε καλύτερα τη νέα χρονιά και ιδού οι συμβουλές τους:

1. Περισσότερα μη επεξεργασμένα, φυσικά προϊόντα στη διατροφή μας

Εισάγοντας περισσότερα φυσικά ή μη επεξεργασμένα προϊόντα στη διατροφή μας, χωρίς συντηρητικά και τεχνητές, πρόσθετες ουσίες, αισθανόμαστε γεμάτοι και μειώνεται η αίσθηση της πείνας. Είναι δηλαδή καλύτερο να τρώμε ένα πορτοκάλι από το να πίνουμε ένα συμπυκνωμένο χυμό πορτοκαλιού.

Παράλληλα, η κατανάλωση φυσικών τροφών μπορεί να μειώσει το ρίσκο χρόνιων παθήσεων, όπως ο διαβήτης ή ο καρκίνος. Οι φυσικές τροφές είναι γεμάτες βιταμίνες, ίνες και αντιοξειδωτικά που μπορούν να βοηθήσουν την άμυνα του οργανισμού μας και τον μεταβολισμό μας να ισχυροποιηθεί.

2. Αποτυγχάνουμε να σχεδιάσουμε και σχεδιάζουμε να αποτύχουμε

Ένα από τα πιο σημαντικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε είναι να σχεδιάσουμε το διατροφικό μας πρόγραμμα για την εβδομάδα που έρχεται. Συνηθίζουμε να αγνοούμε την πιο σημαντική επένδυση που έχουμε να κάνουμε, την επένδυση στην υγεία μας και καταλήγουμε να τρώμε πρόχειρο φαγητό, γεμάτο συντηρητικά και χαμηλή διατροφική αξία.

Ξοδεύοντας 10’ από τον χρόνο μας, κάθε σαββατοκύριακο για να σχεδιάσουμε τι θα φάμε την επόμενη εβδομάδα, θα αλλάξει όχι μόνο η διατροφή αλλά και η διάθεσή μας. Ενσωματώνοντας φρούτα και λαχανικά στην καθημερινότητά μας, προσέχουμε την υγεία μας και ταυτόχρονα έχουμε ένα δώρο: τα χρήματα που εξοικονομούμε από τα έτοιμα φαγητά που παραγγέλνουμε!

Ξεκινήστε σήμερα κιόλας!

3. Η ποικιλία είναι το αλάτι και το πιπέρι της ζωής και της υγείας.

Αν πάρετε την απόφαση να εισάγετε στη διατροφή σας τροφές με τη λιγότερη δυνατή ή καθόλου επεξεργασία, μην επαναπαύεστε στις ίδιες και τις ίδιες. Στην περίπτωση, για παράδειγμα, που σας έχει απομείνει φαγητό από την προηγούμενη ημέρα, μην το καταναλώσετε την επόμενη. Φυλάξτε το στο ψυγείο και καταναλώστε το την επόμενη εβδομάδα. Η ποικιλία στην υγιεινή διατροφική σας επιλογή δεν σας κάνει να βαριέστε, δεν σας κουράζει και σας ενθαρρύνει να συνεχίσετε την προσπάθεια. Παράλληλα, σας προσφέρει ένα πλήθος θρεπτικών συστατικών και βιταμινών.

4. Φάτε αυτό, όχι εκείνο.

Μερικές φορές είναι πολύ βολικό να καταναλώνουμε τροφές που προσαρμόζονται στον γρήγορο τρόπο ζωής μας, για παράδειγμα δημητριακά, μπάρες, μάφινς, σμούθις και άλλα. Υπάρχουν όμως και πιο υγιεινές επιλογές, όπως οι ξηροί καρποί, σπόροι, φρούτα και μπάρες από φρέσκα λαχανικά με ντιπ, όπως χούμους και άλλα. Να είστε επίσης αυστηροί με τον εαυτό σας, σε σχέση με τα ποτά που καταναλώνετε. Σόδες, αναψυκτικά, ακόμη και χυμοί έχουν υψηλά ποσοστά ζάχαρης. Δοκιμάστε το απλό, δροσερό νεράκι και αν δεν θέλετε να αισθάνεστε ότι  πίνετε συνέχεια νερό, στίψτε μέσα λίγο λεμόνι και θα αισθάνεστε περίφημα!

5. Η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει.

Αν κατεβάσετε στο κινητό σας τηλέφωνο μία από τις πολλές εφαρμογές που κυκλοφορούν για να οργανωθείτε αλλά και να πειθαρχείτε τον εαυτό σας, μέσα στην εβδομάδα, η προσπάθειά σας θα γίνει ευκολότερη. Δοκιμάστε ακόμη να αποθηκεύσετε συνταγές, κάντε τη λίστα αγορών σας από το σούπερ μάρκετ ή το κατάστημα βιολογικών προϊόντων της γειτονιάς σας. 

Αυτή τη χρονιά, αντί να ανησυχείτε για το πώς θα χάσετε κιλά, κάντε αυτές τις μικρές αλλαγές που μπορούν να οδηγήσουν εσάς και την οικογένειά σας σε νέες, πιο υγιεινές συνήθειες.