Στις διακοπές πολλές φορές αφήνουμε τον εαυτό μας και κάνουμε καταχρήσεις για κάποιες από τις οποίες μετά μετανιώνουμε. Μην αισθάνεστε όμως άσχημα. Είναι καλό που και που να μπορούμε να κάνουμε ένα διάλειμμα από το καθημερινό μας πρόγραμμα και να χαλαρώνουμε, αρκεί να επιστρέφουμε σε αυτό.

Τώρα λοιπόν που οι περισσότεροι έχουμε επιστρέψει, ας ξαναμπούμε σιγά σιγά στους ρυθμούς της υγιεινής διατροφής και άσκησης που είχαμε πριν τις διακοπές και ας κάνουμε μερικές προληπτικές εξετάσεις για να δούμε σε τι κατάσταση βρισκόμαστε.

Πρωταρχικά όμως, ας θέσουμε σε λειτουργία την πρώτη γραμμή άμυνας που έχουμε, δηλαδή την καθημερινή άσκηση. Μόνο μίση ώρα άσκησης την εβδομάδα μπορεί να κάνει σημαντική διαφορά και οι ειδικοί αναφέρουν ότι μπορεί να μειώσει κατά 15-25% την πιθανότητα εμφάνισης σημαντικών ασθενειών, όπως τον διαβήτη, τις παθήσεις τις καρδιάς, ακόμη και μερικές μορφές καρκίνου.

Πέρα όμως από την άσκηση, καλό θα ήταν να κάνουμε 4 βασικά τεστ που μπορούν να μας πληροφορήσουν άμεσα για την κατάσταση της υγείας μας. Συγκεκριμένα:

Μέτρηση της πίεσης

Η μέτρηση της πίεσης του αίματος είναι εύκολη, απλή, ανώδυνη και θα πρέπει να γίνεται τακτικά. Αν διαπιστώσετε ότι η πίεσή σας είναι μεγαλύτερη από τον μέσο όρο, τότε θα πρέπει να την εξετάζετε συχνότερα. Όσο περισσότερο διατηρείτε την πίεσή σας σε φυσιολογικά επίπεδα τόσο περισσότερο μειώνετε τις πιθανότητες καρδιακών ή εντερικών παθήσεων ή την πιθανότητα εγκεφαλικού επεισοδίου.

Μέτρηση Δείκτη Μυϊκής Μάζας

Είναι σημαντικό να ελέγχετε το βάρος σας και το ποσοστό λίπους στον οργανισμό σας τακτικά, γιατί επηρεάζει σημαντικά την υγεία σας και μπορεί να αποτρέψει την εμφάνιση ασθενειών. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να μετρήσετε μόνοι σας τη μυϊκή σας μάζα, αλλά μία επίσκεψη στον οικογενειακό σας γιατρό πάντα είναι περισσότερο κατατοπιστική.

Σάκχαρο

Το τεστ μετρά την ποσότητα της γλυκόζης σε δείγμα του αίματός σας και σας βοηθά να προστατευθείτε από την εμφάνιση διαβήτη. Μετά τα 45 καλό θα ήταν να ελέγχετε το σάκχαρό σας συχνότερα.

Χοληστερίνη

Τη χοληστερίνη σας πρέπει να την ελέγχετε, ανεξάρτητα με την ηλικία σας, από 20 χρονών και πάνω και σίγουρα πάνω από τα 35. Υπάρχουν δύο τύποι χοληστερίνης: η χαμηλής πυκνότητας λιποπρωτεινή ή LDL (low density lipoprotein) και η υψηλής πυκνότητας λιποπρωτείνη ή  HDL (high density lipoprotein) και πρέπει να ελέγχονται και οι δύο. Η υψηλή LDL χοληστερίνη στο αίμα σας είναι η βασικότερη αιτία για καρδιακές ασθένειες. Ο σκοπός του τεστ είναι να σας ενημερώσει, ώστε να πάρετε κάποιες αποφάσεις για αλλαγές που ενδεχομένως θα πρέπει να κάνετε στη διατροφή ή στον τρόπο ζωή σας.

Eίναι λογικό να μην μπορείτε να ελέγξετε άλλες αιτίες εμφάνισης ασθενειών, όπως το ιστορικό της οικογένειάς σας ή την ηλικία σας, αλλά είναι κάποια βασικά στοιχεία που μπορείτε να ελέγξετε και αυτά τα τεστ θα σας βοηθήσουν να έχετε όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε για να κάνετε την αρχή.

Ο Σεπτέμβριος είναι πάντα ένας καλός μήνας για τέτοιου είδους αποφάσεις.

Καλή επάνοδο λοιπόν!

Δημοσιεύτηκε: 30-08-2018 | Ενημερώθηκε: 30-08-2018