Είναι γνωστό ότι πολλές τροφές έχουν πλούσια θρεπτικά συστατικά που συμβάλλουν σημαντικά στη διατήρηση της καλής μας υγείας, προσφέρουν ευεξία, ενέργεια και ευχάριστη διάθεση, βελτιώνουν τον ύπνο μας και ενισχύουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

Ας δούμε, για παράδειγμα, πώς οι σωστές τροφές μπορούν να προστατεύσουν την καρδιά μας, συμβάλλοντας στη μείωση της υψηλής χοληστερόλης, της αρτηριακής πίεσης και στα επίπεδα σακχάρου και ινσουλίνης στο αίμα, συμβάλλοντας παράλληλα στην πρόληψη της παχυσαρκίας και τη βελτίωση της λειτουργίας της καρδιάς και των αιμοφόρων αγγείων.

Ελαιόλαδο: Είναι πλούσιο σε βιταμίνες και μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και μπορεί να βελτιώσει τα προστατευτικά για την καρδιά οφέλη της «καλής» χοληστερίνης, δηλαδή της υψηλής πυκνότητας λιπροπρωτεΐνης (HDL).

Λιπαρά ψάρια: Τέτοια είναι ο σολομός, το σκουμπρί, οι σαρδέλες και η πέστροφα. Έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε Ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μειώνουν τους θρόμβους, βελτιώνουν τα επίπεδα τριγλυκεριδίων στο αίμα και την κυκλοφορία.

Φρούτα και Λαχανικά: Είναι γεμάτα σε φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικά που βοηθούν στη διαχείριση της αρτηριακής πίεσης και συμβάλλουν στην ελαχιστοποίηση των βλαβών στις αρτηρίες.

Βρώμη και κριθάρι: Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε Β-Γλυκάνες και βοηθούν να χαλαρώσουν τα αιμοφόρα αγγεία, ενώ οι φυτικές ίνες που περιέχουν, διαχειρίζονται τα επίπεδα χοληστερόλης. Το έργο των ινών γίνεται πιο αποτελεσματικό αν πίνετε πολλά υγρά.

Κόκκινο κρασί: Μειώνει τις πιθανότητες σχηματισμού θρόμβων στο αίμα και λόγω των ισχυρών πολυφαινολικών ενώσεων, των ταννινών, που περιέχει,  μειώνει τις φλεγμονές και προστατεύει το καρδιαγγειακό σύστημα από το οξειδωτικό στρες. Είναι πολύ σημαντικό για την υγεία των αγγείων…αλλά με μέτρο!

Και ας μην ξεχνάμε, όσο και αν η επιστήμη προοδεύει και παρουσιάζει εξελιγμένα φάρμακα και θεραπείες, ο συνδυασμός σωστής διατροφής, σωματικής άσκησης και αποφυγής του καπνίσματος είναι πάντα περισσότερο αποτελεσματικός, πάντα με την επίβλεψη του γιατρού σας, στην περίπτωση που νοσείτε ήδη από κάποια ασθένεια.