Στη σημερινή, ψηφιακή εποχή, είμαστε «περικυκλωμένοι» από την τεχνολογία. Εκτός του ότι βρισκόμαστε μπροστά στην οθόνη του υπολογιστή μας, σχεδόν όλη την ημέρα, η έκθεσή μας στα κοινωνικά δίκτυα και στην ηλεκτρονική επικοινωνία, κάθε μορφής, έχει αυξηθεί σημαντικά μέσω των κινητών τηλεφώνων, των τάμπλετ, ακόμη και των ρολογιών μας!

Είμαστε  συνδεδεμένοι με τις ψηφιακές ζωές μας, ολοένα και περισσότερο, γεγονός που εν τέλει επηρεάζει τη συγκέντρωσή  μας, τη διαπροσωπική μας επικοινωνία, τον τρόπο με τον οποίο κοιμόμαστε και γενικότερα την υγεία μας.

Παρακάτω, θα σας δώσουμε μερικές χρήσιμες συμβουλές για να σχεδιάσετε με τέτοιον τρόπο την ημέρα σας, ώστε να μπορείτε να αποσυνδέεστε από την τεχνολογία και να κατευθύνετε την ενέργειά σας σε δράσεις που έχουν νόημα, στην επικοινωνία σας με άλλους ανθρώπους ή ακόμη και στην εσωτερική σας ενδοσκόπηση.

1. Χρησιμοποιήστε το πρωί για να εστιάσετε την προσοχή σας σε εσάς!

Προσπαθήστε να σχεδιάζετε καθημερινά δραστηριότητες που σας χαλαρώνουν, σας αναζωογονούν και σας χαρίζουν ενέργεια. Κάντε, για παράδειγμα γιόγκα 15-30’, διαβάστε λίγο από το βιβλίο σας ή την πρωινή σας εφημερίδα, ενώ παίρνετε τον πρωινό σας καφέ ή ακόμη γράψτε κάτι στο ημερολόγιο σας, πριν σπεύσετε να τσεκάρετε τα е-mail σας ή τον τοίχο σας στο Facebook.

2. Re-boot: Διαλέξτε μία μέρα, κατά προτίμηση Σάββατο ή Κυριακή, και πείτε όχι στο κινητό και το τάμπλετ σας!

Όταν έρχεται το Σαββατοκύριακο, δοκιμάστε να κλείσετε τους υπολογιστές και τα κινητά σας, ει δυνατόν για όλο το Σαββατοκύριακο. Αφήστε το κινητό σπίτι, αν χρειάζεται να πεταχτείτε έξω για μικροδουλειές. Αν έχετε προγραμματίσει να συναντηθείτε με φίλους ή την οικογένειά σας, κλείστε το κινητό και περιμένετε, μέχρι το βράδυ που θα γυρίσετε σπίτι, να ελέγξετε, αν χάσατε κάποιο σημαντικό τηλεφώνημα ή e-mail.

3. Βάλτε όρια στην καθημερινότητά σας.

To να είστε συνέχεια συνδεδεμένοι, να τσεκάρετε αδιαλείπτως τα е-mail σας και τα κοινωνικά σας δίκτυα, είναι μία συνήθεια που μπορείτε να αλλάξετε. Για να το καταφέρετε προσπαθήστε να «χωρίζετε» από τις  συσκευές που διαθέτετε, όσο πιο συχνά γίνεται. Για παράδειγμα, προσπαθήστε να ξυπνάτε κάθε μέρα, χρησιμοποιώντας ένα παραδοσιακό ξυπνητήρι αντί του κινητού σας. Κρατήστε το κινητό σας μακριά από το κομοδίνο και μακριά από το κρεβάτι σας. Έτσι, θα μπαίνετε σε μικρότερο πειρασμό να σηκώνεστε κάθε τρεις και λίγο για να ενημερώνεστε και θα σας γίνει συνήθεια να ενημερώνεστε το πρωί.

Τέλος, αντί να τρώτε το μεσημεριανό ή το δείπνο σας, μπροστά στην οθόνη σας, αξιοποιείστε αυτήν την ευκαιρία για να δείτε την οικογένεια σας, τους φίλους ή τους συναδέλφους σας.

4. Περάστε περισσότερο χρόνο εκτός.

Βοηθήστε το μυαλό και το σώμα σας να κάνουν διάλειμμα από τις οθόνες και προσπαθήστε να βρίσκεστε έξω, στον καθαρό αέρα, όσο περισσότερο μπορείτε. Κάντε μία μικρή βόλτα και «επανασυνδεθείτε» με το περιβάλλον σας. Θα σας βοηθήσει να «καθαρίσετε» το μυαλό σας, αλλά και να διατηρήσετε την καλή κατάσταση της καρδιάς σας.

H ψηφιακή «αποτοξίνωση» (digital detox) είναι ένας άριστος τρόπος να επανακαθορίσετε τις προτεραιότητές σας και τον χρόνο σας, με βάση αυτά που είναι πραγματικά σημαντικά για εσάς, οι άνθρωποί σας, η υγεία και η καλή σας διάθεση.

Δημοσιεύτηκε: 29-03-2018 | Ενημερώθηκε: 29-03-2018